زمانیکه در موقعیت فروش خود به موفقیت نایل شوید، دیگران به شما توجه خواهند نمود. البته برای خو انجام دادن کارها از سوی مدیرتان مورد توجه قرار خواهید گرفت. با این حال، می توانید توجه مدیریت ارشد را نیز به خود جلب نمایید. ذاتی نفس است که وقتی مدیران پر مشغله با عناوین دهان-پر-کن شما را به خاطر عالی بودن در انجام کارهایتان مورد تشویق قرار می دهند به خود ببالند. همکاران فروشنده نیز شما را زیر نظر خواهند داشت. چگونه می توانید به تمامی این توجهات پاسخ دهید؟

نفس تان را چگونه می بینید؟

چهار روش اساسی برای پاسخ دادن فروشندگان به سطوح جدید موفقیت و رسوایی ملازم آن وجود دارد. بعضی از فروشندگان اصولا مردمان متواضعی هستند که دوست ندارند مورد توجه قرار گیرند. وقتی به آنها تبریک گفته می شود چیزی نمی گویند یا کوتاه پاسخ می دهند و شدیدا آرزو می کنند کاش می توانستند به کاغذ دیواری تبدیل بشوند اما مورد توجه قرار نگیرند.

متواضع بودن خوب است، اما موفقیت فردا در گرو چگونگی کنار آمدن با موفقیت امروز شماست. به این ترتیب با پذیرش تقدیر و توجه کانون آسایش خود را از دست می دهید. اگر تمایل شما به ماندن در حرفه فروش و خوب انجام دادن آن است، باید بیاموزید چگونه با تقدیرها و توجهاتی که همراه آن است کنار بیایید. متواضع بودن عالی است، اما نه آنقدر متواضع که به خودتان اجازه ندهید قدردانی و تشکر استحقاقی دیگران را به خاطر چیزی که خود بدست آورده اید بپذیرید. اجازه دهید تاثیر این موفقیت جدید کار خود را بکند و سطح اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. در نهایت، اعتماد به نفس کفایت را بالا می برد و کفایت فروش را افزایش می دهد.

عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

اگر لازم است، خود را وادار کنید قدمی پیش گذاشته و تقدیر را با شیرینی و ملاحت بپذیرید. از دیگرانی که تقدیر و پاداش را پذیرفته اند درس بگیرید،حتی اگر جوایز آکادمی باشد.

همه ما هنر پیشه های مرد و زن، کارگردان ها و نویسندگانی را دیده ایم که در حضور میلیونها نفر بر روی صحنه می روند و کاملا مایه خجالت خود می شوند. شما که نمی خواهید چنین کنید، می خواهید؟ البته که نه. پس بدقت کسانی را مورد توجه قرار دهید که پذیرش آنها به شما احساس خوبی می دهد و باعث می شود برای آنها احترام قائل شوید. آنها را مورد مطالعه قرار دهید و به سبک آنها عمل کنید. اگر لازم است عبارات آنها استفاده کنید. البته مراقب باشید از کلمات همکاران خود در شرکت تان استفاده نکنید. حتی اگر کلماتی را از کسانی خارج از شرکت قرض می گیرید سعی کنید خلاقیت خود را در آن دخیل کنید.

فروش

نوع دیگر فروشندگان، قدردانی بابت موفقیت خود را می پذیرند، اما با گفتن، “می توانست بهتر از این باشد.” یا “می توانستم آن رکورد را بشکنم فقط اگر …” ارزش آن را پایین می آورند. این افراد آنقدر به کسب موفقیت چشم دوخته اند که هیچگاه به خودشان اجازه نمی دهند از لحظات باشکوه کنونی لذت ببرند. اگر شما یکی از این افراد هستند، به شما می گویم، “بایستید و عطر گلهای سرخ را استشمام کنید.” اگر نمی توانید لحظاتی را برای لذت بردن از شادمانی موفقیت در یک فروش عالی صرف کنید، خود را به سوی مرگی زود هنگام و ناشی از استرس هدایت می کنید. لطفا از هم اکنون بدانید که اگر همیشه بدنبال خوشبختی در جایی در آینده هستید، چیزهای بسیار خوب زیادی را که امروز در اطراف شما اتفاق می افتند از دست خواهید داد.

هدف داشتن بسیار عالی است و من شدیدا توصیه می کنم پیش از رسیدن به سطح فعلی، اهداف بعدی خود را در ذهن داشته باشید- اگر تاکنون آنها را تعیین نکرده اید. اما هیچگاه فراموش نکنید که به خودتان اجازه دهید پاداشهای رسیدن به هر یک از اهدافتان را پذیرفته و از آنها لذت ببرید. اگر برای لذت بردن فرصت ندارید، چرا اینقدر برای رسیدن به اهدافتان سختی بکشید؟

فروشنده نوع سوم، نمونه ایست که امیدوارم هیچگاه مانند این گروه نشوید چون همیشه باعث ناراحتی و تباهی است. او فروشنده ای است که با دریافت تعریف و تمجید برای موفقیتی که کسب کرده است دچار خود شیفتگی می شود. اگر خود را یک نابغه فروش و برترین ستاره شرکت بدانید، آیا فکر می کنید این تعریف و تحسین دوام خواهد آورد؟ احتمالا نه. ممکن است برای یک فروش سخت یا پیروزی در یک رقابت برای خودتان کارت تبریک بفرستید، اما هر چه سریعتر به واقعیت برگردید. چنانچه کم کم باور کنید که در امر فروش عیهستید به نحوی که دیگر نیاز ندارید روی آن کار کنید، بزودی در خواهید یافت که دیگر اصلا به آن نمی پردازید. بدنبال موقعیت دیگری ی گردید.

فروشنده نوع چهارم ایده آل است. این چیزی است که آرزو می کنم مانند آن بشوید. وقتی برترین تولید کننده هستید، افتخار را با متانت بپذیرید. از تمام کسانی که به شما در کسب این موقعیت کمک کرده اند تشکر کنید. هر کجا که لازم است از دیگران تعریف کنید. با میل و رغبت تجارب خود را با دیگران شریک شوید. اگر یک استرات‍ژی یا تکنیک جدید برای محصول شما جواب داد، از معرفی آن به دیگر اعضای تیم فروش، در صورت درخواست، مضایقه نکنید.

 

مدیریت ارتباط با مشتری نگران

مدیریت ارتباط با مشتری نگران

مهارت های پرسنل در ارتباط با مشتری

هر شغل، نقش یا مسوولیت سازمانی به مجموعه ای از دانش، مهارتها و توانایی ها و حتی ویژگی های شخصی و شخصیتی خاص نیاز دارد.یکی از حساس ترین و تکنیکی ترین بخش های فرآیند استخدام تدوین فهرستی از این توانایی و مهارت هاست.مسلما مهارت یک برنامه نویس برای یک کارشناس فروش ضرورتی...

مدیریت ریزش مشتری

مدیریت ریزش مشتری قطع رابطه مشتری با شرکت شما در یک دوره زمانی ریزش مشتری نام دارد. حفظ مشتری یکی از اصول اساسی و مهم چرخه اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری است به گونه ای که پیش بینی و پیشگیری از ریزش مشتری، بخش مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری، تلقی می گردد دراین میان،...

حقیقت تلخ اکثر مدیران ایران، مدیران بی مطالعه

هر ساله شاهد حضور تعدادی از مشتریانمان در نمایشگاه هستم هر چند به دلیل رکود شدید مسکن که موجب کاهش ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری و ساخت ‌و ساز در کشور و تهران شد و حدود ۴۷ درصد از مشتریان فعال خود ما در زمینه پنجره های دوجداره  UPVC  که در سایت نمایشگاه دایمی صنعت UPVC کشور...

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM همچنین نگهداری سیستم CRM اهمیت زیادی دارد زمانی که سیستم CRM نتواند اهداف شرکت شما را برآورده کند پیاده سازی CRM شکست می خورد. پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM نکته اصلی سیستم CRM است که شرکت شما را...

سنجش وضعیت ارتباط با مشتری در سازمان به روش بلانچارد

کن بلانچارد کیست؟ کن بلانچارد اندیشمند بزرگ حوزه مدیریت‌، مقاطع مختلف دانشگاهی را تا دکترا در رشته های حکومت و فلسفه، جامعه شناسی، آموزش و رهبری در دانشگاه کرنل طی کرد. او هم اکنون به عنوان عضو هیئت امناء دانشگاه و به عنوان استاد رشته تربیت...