پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM همچنین نگهداری سیستم CRM اهمیت زیادی دارد زمانی که سیستم CRM نتواند اهداف شرکت شما را برآورده کند پیاده سازی CRM شکست می خورد.

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM نکته اصلی سیستم CRM است که شرکت شما را قادر می سازد در حداقل زمان و هزینه ممکن و با حداکثر کیفیت منابع داخلی و خارجی خود را مدیریت کند.
فرآیند انتخاب، جذب و پیاده سازی CRM همچنین نگهداری سیستم CRM اهمیت زیادی دارد. زمانی که سیستم CRM نتواند اهداف شرکت شما را برآورده کند پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری شکست می خورد.
همکاری ما با بیش از ۱۷۰ شرکت فعال در زمینه های شغلی مختلف و تجربه ۲۱۹۰ روز کاری و ۱۷۵۲۰ ساعت کاری مرتبط در زمینه پیاده سازی CRM و اجرای پروژه های موفق در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری می تواند مشاور خوبی در پیاده سازی گام به گام سیستم CRM در شرکت شما باشد.

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM = بهبود عملکرد فروش، بازاریابی و خدمات مشتری

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM

۱- درابتدا پیش شرطهای لازم برای پیاده سازی CRM در شرکت شما بررسی می شود وضعیت کنونی و آمادگی سازمان برای پیاده سازی CRM از طریق مصاحبه با پرسنل کلیدی شرکت تجزیه و تحلیل کسب و کار وتهیه فرم تحلیل SWOT ارزیابی می شود
با این روش دید کلی از موقعیت فعلی شرکت، نقاط ضعف، نقاط قوت، تهدیدها و فرصتهای کسب و کار خود بدست می آوریدو شما را در پیاده سازی موفق CRM راهنمایی می نماید.

۲- تحلیل و آنالیز سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM شرکت شما دقیقا مشخص می کند به چه دلایلی لازم است که CRM در سازمان شما پیاده سازی شود با سیستم CRM چه مشکلاتی حل می شود چه فرایندهایی بهبود می یابد.

۳- تحقیق و انتخاب نرم افزار CRM مناسب تحقیق درباره نرم افزارهای CRM مختلف و انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب می تواند باعث کاهش هزینه های انتخاب اشتباه نرم افزار CRM شود.
در سال ۹۴ حدود ۳۳ درصد مشتریان ما مدیرانی بودند که CRM در شرکت خود پیاده کرده بودند مثل شرکت دانیک ( خوراک دام )،شرکت پرسان ( شرکت تبلیغاتی ) شرکت کیان مهرزاد (دکوراسیون داخلی) شرکتهایی که نام بردم با نرم داینامیک مایکروسافت سی آر ام مشتریان خود را مدیریت می کردند.
نرم داینامیک مایکروسافت سی آر ام نرم افزار خوبی است اما این شرکتها بدلیل انتخاب نرم افزار نامناسب مجبور به پرداخت هزینه مجدد، برای خرید نرم افزار دیگری شدند که متناسب با شغل و تواناییهای شرکت خود باشد.
۴- اختصاص بودجه و بازگشت سرمایه
پیاده سازی CRM در سازمان درصورتی که به صورت درست و اصولی انجام شود هزینه نیست و یک سرمایه گذاری است.
به گزارش گارتنر دیدگاه شرکتها به سیستم CRM تا ۵ سال آینده از یک مرکز هزینه به مرکز درآمد تغییر خواهد کرد
دوره بازگشت سرمایه به طور میانگین پس ۱۴ ماه تا ۱۸ ماه از پیاده سازیCRM حاصل شده است.

۵- پیاده سازی CRM را به صورت گام به گام انجام دهید. اجرای همزمان همه چیز در یک زمان غیر ممکن است
بعد از شناسای پارامترهای CRM شرکت خود با توجه به بودجه و برنامه زمانبندی آنها را اولویت بندی نماید و بر اساس نیاز خود اقدام به پیاده سازی CRM به صورت گام به گام در سازمان خود نمایید.
توجه داشته باشید که CRM یک بخش پویا و فعال در سازمان شماست و نیازمند رشد و بهبود می باشد.

۶- یکپارچه سازی با سایر نرم افزار ها قبل از پیاده سازی CRM مشخص نمایید که آیا تمایل دارید در حال حاضر و یا در آینده سیستم CRM با سایر سیستمهای موجود در سازمان شما مانند سیستم حسابداری و یا سیستم منابع انسانی یکپارچه گردد ؟
در صورتی که تمایل دارید نرم افزارCRM با سایر نرم افزار ها یکپارچه شود باید نرم افزار CRMای در سازمان شما پیاده شود که بستر لازم برای یکپارچه سازی با سایر نرم افزار های شرکت شما در پلت فرم نرم افزارCRM وجود داشته باشد
درباره نحوه یکپارچه سازی نرم افزار CRM با سایر نرم افزارها با فروشنده صحبت نمایید و از روند انجام کار آگاه گردید.

۷- آموزش پرسنل در سطوح مدیریت و کاربری
یکی از مراحل مهم در پیاده سازی CRM آموزش مدیران و پرسنل می باشد. بدون آموزش مدیران و کاربران و اصلاح رفتار و عملکرد آنها امکان پیاده سازی CRM و اجرای موفق CRM در هیچ سازمانی وجود نخواهد داشت.

۸- کنترل و پشتیبانی CRM
این مرحله پایانی پیاده سازیCRM است اما در اینجا حفظ و نگهداری سیستم CRM آغاز می شود.مهمترین مرحله در پیاده سازی موفق CRM تثبیت جایگاه CRM در شرکت شماست. سیستم CRM برای ادامه حیات در شرکت شما نیاز به توجه و رسیدگی دارد با تمرکز بر روی اهداف CRM و دریافت بازخوردها باعث کسب منافع بیشمار و بازگشت سرمایه خواهد شد.

مهارت های پرسنل در ارتباط با مشتری

هر شغل، نقش یا مسوولیت سازمانی به مجموعه ای از دانش، مهارتها و توانایی ها و حتی ویژگی های شخصی و شخصیتی خاص نیاز دارد.یکی از حساس ترین و تکنیکی ترین بخش های فرآیند استخدام تدوین فهرستی از این توانایی و مهارت هاست.مسلما مهارت یک برنامه نویس برای یک کارشناس فروش ضرورتی...

مدیریت ارتباط با مشتری نگران

زمانیکه در موقعیت فروش خود به موفقیت نایل شوید، دیگران به شما توجه خواهند نمود. البته برای خو انجام دادن کارها از سوی مدیرتان مورد توجه قرار خواهید گرفت. با این حال، می توانید توجه مدیریت ارشد را نیز به خود جلب نمایید. ذاتی نفس است که وقتی مدیران پر مشغله با عناوین...

مدیریت ریزش مشتری

مدیریت ریزش مشتری قطع رابطه مشتری با شرکت شما در یک دوره زمانی ریزش مشتری نام دارد. حفظ مشتری یکی از اصول اساسی و مهم چرخه اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری است به گونه ای که پیش بینی و پیشگیری از ریزش مشتری، بخش مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری، تلقی می گردد دراین میان،...

حقیقت تلخ اکثر مدیران ایران، مدیران بی مطالعه

هر ساله شاهد حضور تعدادی از مشتریانمان در نمایشگاه هستم هر چند به دلیل رکود شدید مسکن که موجب کاهش ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری و ساخت ‌و ساز در کشور و تهران شد و حدود ۴۷ درصد از مشتریان فعال خود ما در زمینه پنجره های دوجداره  UPVC  که در سایت نمایشگاه دایمی صنعت UPVC کشور...

سنجش وضعیت ارتباط با مشتری در سازمان به روش بلانچارد

کن بلانچارد کیست؟ کن بلانچارد اندیشمند بزرگ حوزه مدیریت‌، مقاطع مختلف دانشگاهی را تا دکترا در رشته های حکومت و فلسفه، جامعه شناسی، آموزش و رهبری در دانشگاه کرنل طی کرد. او هم اکنون به عنوان عضو هیئت امناء دانشگاه و به عنوان استاد رشته تربیت...